PRESSMEDDELANDE: Knivstabyrå bakom vinnande Almedalskampanj

I kväll, torsdag, utnämndes organisationen KRIS, Kriminellas Revansch i Samhället, till Årets almedarling.
– Priset är en fantastisk fjäder i hatten, säger Mårten Gudmundhs på Knivstabyrån Impacta, som skapat kampanjen åt KRIS.

Under årets politikervecka i Almedalen var det en kampanj som syntes mer än de övriga bland 767 arrangörer och 1467 arrangemang. 70 medlemmar i Kriminellas Revansch i Samhället och deras ungdomsorganisation var klädda i svarta t-shirts med röda dödskallar på magen och budskapet ”Statligt knark är också knark”.
De fanns ”överallt” under veckan och delade ut tablettkartor med budskapet att statens utdelning av metadon och subutex inte fungerar, utan skapar en svart marknad av statligt knark.
I samband med politikerveckan utnämndes KRIS kampanj till Hetast i Almedalen av pr-byrån Westanders. I dag, torsdag, kom nästa prestigefyllda erkännande när makthavare.se utsåg KRIS till Årets almedarling.
Bakom kampanjen står Knivstabyrån Impacta.
– Vi är grymt stolta över KRIS och deras insats. Hela kampanjen är one of a kind. Vi hade nästan ingen budget alls, men en hel drös med ex-kriminella. Det tog vi fasta på, säger Mårten Gudmundhs.
– Den här kampanjen är sannolikt den billigaste kampanj som någonsin fått utmärkelser av det här slaget i Almedalen, säger Mårten Gudmundhs.

För mer information, kontakta:

Mårten Gudmundhs, ägare Impacta, 0739-989490, marten@impacta.se
Christer Karlsson, ordförande KRIS, 0704-612245, christer.karlsson@rikskris.se

http://www.statligtknark.se/